Husk du kan kontakte os på mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller chatten i højre hjørne. Vi vil meget gerne formidle dine gode historie her på siden.

Din succeshistorie

Her på siden formidler vi de gode historier.

Ved at vidergive dine succes, kan du ændre en anden persons liv til det bedre.

Skriv til os:

1) Hvad var din problematik.

2) Hvad gjorde du for, at få det bedre.

3) Hvordan hjalp det dig.

4) Hvordan har du det idag.

Det er vigtigt, at din succes historie kommer med.

Kontakt os på chatten i hjørnet eller skriv en mail på : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Gør noget i eget selskab

Det slår mig igen og igen, hvor vigtigt det er for mig at komme ud.

Ikke nødvendigvis at være sammen med en hel masse mennesker, men at skabe mit eget rum.

Det er én af de ting der er allervigtigst for mig og samtidig allermest svær for mig at praktisere.

Når det ikke har været en del af bevidstheden man er opvokset med, er det en kamp hver gang at "have samvittighed til" at gøre noget i eget selskab. det er en muskel der skal trænes, for der dukker tanker op, som at jeg er egoistisk, og at folk kan tage det som en afvisning og blive skuffede eller sure .

Samtidig skal jeg også afklare med mig selv, hvornår jeg trækker mig fra andres selvskab fordi det er sundt, og hvornår jeg gør det af vane - det kan være en svær balancegang men jeg føler det lykkedes i dag.

Vejret er skønt, skuldrene sænkes når jeg går her - et absolut favoritsted med kig til vandet

 

K, 36

Psykolog og Angst

Jeg har siden jeg var barn lidt af angst og har prøvet forskellige behandlingsmuligheder. Jeg fik for nogle år tilbage også diagnosen Ængstelig evasiv personlighedsforstyrrelse, hvilket jeg synes passer meget godt overens med, at min angst har været nærværende så mange år. Jeg har modtaget MBT, DAT og så har jeg gået til psykolog som behandling for dette og jeg kan mærke, at de forskellige behandlingstilbud internt også kan være forskellige alt efter hvilke behandlere der er sat på.

Jeg følte selv, at MBT blev meget langhåret og "fluffy", hvorimod DAT gav mig rigtig mange praktiske redskaber til at håndtere min hverdag og min tilstand, f.eks. hvordan man plejer relationer. Det skal dog holdes løbende ved lige, og det har jeg haft svært ved. Jeg prøver løbende at tage nogle øvelser op, hvis jeg er ved at glemme og er ved at falde tilbage i gamle mønstre. Jeg føler at alle ville kunne have glæde af DAT - også selvom man ikke er tilknyttet psykiatrien eller har diagnoser. Jeg går nu til psykolog, da jeg ikke kunne få bevilliget et forløb mere ved psykiatrien her i området.

Hun er ikke diagnosefokuseret men mere fokuseret på, at vi til hver gang tager problematikker op jeg har eller har haft. Jeg skriver i en notesbog i mellemperioden om, hvad der har været svært, og vi vender det i samtalen. Hun giver mig også ofte en "opgave," som vi bliver enige om jeg skal arbejde med hjemme. Snart opretter hun en gruppe med folk med angst, og denne har jeg sagt ja til at være med på, fordi jeg netop har brug for konkrete redskaber til selve angsten og fordi jeg aldrig på den måde har været tilknyttet et angstforløb. Jeg ved af erfaring, at det kan være meget givende at sidde med andre i samme situation som én selv, så man kan spejle sige i hinanden og tænke " jeg er ikke alene - og jeg er jo ikke så skør endda!"

 

K, 36

Nada akupunktur

Første gang jeg hørte om NADA var gennem kompetencecentret i kommunen. Jeg gennemgik en meget turbulent periode i mit liv over hele linjen.

Alt føltes som om det var under opbrud, og jeg var lige startet i behandling i Psykiatrien - noget jeg aldrig havde været før. Min sagsbehandler kom med forslaget om at prøve det af, da hun havde oplevet, at det havde haft god effekt på andre i et forløb på kompetencecentret.

Jeg sov dårligt, følte min angst galoperede derudaf hele døgnet, havde tankemylder og følte mig deprimeret og var i det hele taget "til rotterne," så på trods af at jeg var meget skeptisk i forhold til at øreakupunktur skulle kunne gøre noget som helst, sagde jeg ja til at prøve.

Forløbet var på 6 uger, hvor jeg modtog NADA to gange om ugen. Jeg følte hver gang, at jeg kunne trække vejret lidt dybere ned i maven, og at jeg sove bedre de næste nætter, og så følte jeg mig mere "groundet."

Om det var min tro på, at det virkede, om det var de 45 min., hvor jeg kunne sidde og give mig selv tid, eller om det reelt var nålene, der påvirkede mig i en positiv retning, ved jeg ikke, men for mig er det ikke det vigtige.

Det vigtige var, at jeg mærkede en positiv forskel.

Jeg har her senere erfaret, at NADA nu er blevet mere udbredt til psykiatrien eller på behandlingshjem for at kunne skabe ro.

For mig giver det god mening, og jeg kan kun anbefale at give det en chance.

Jeg vil samtidig opfordre dig til at være villig til at prøve det over en periode og ikke stoppe efter én gang.

 

K, 36